Skip to content

blog

Ako si správne vybrať realitnú kanceláriu

Praktický návod, ako si vybrať najlepšiu realitnú kanceláriu a uspieť pri predaji nehnuteľnosti v Košiciach.

Rozhodli ste sa pre predaj svojej nehnuteľnosti prostredníctvom realitnej kancelárie? Chcete si hneď na prvý krát vybrať tu najideálnejšiu, ktorá vám poskytne profesionálne služby a predá vašu nehnuteľnosť čo najefektívnejšie? Prečítajte si pred výberom užitočný návod. Nešliapnite vedľa.

Keď sa obraciate na realitnú kanceláriu, určite očakávate, že urobí pri predaji vašej košickej nehnuteľnosti len to najlepšie. Lenže keď zadáte do vyhľadávača „najlepšia realitná kancelária v Košiciach“ vyskočia na vás desiatky výsledkov.

Ako si vyfiltrovať realitnú kanceláriu, ktorá za niečo stojí?

Môj návod vám pomôže, ak hľadáte realitnú kanceláriu prvý krát, alebo ste sa už niekedy pri voľbe popálili.

Sledujte štyri najdôležitejšie ukazovatele :

  1. REFERENCIE
  2. HISTÓRIA REALITNEJ KANCELÁRIE
  3. KVALITA A ROZSAH SLUŽIEB
  4. CENA SLUŽIEB
  1. Referencie – jasný dôkaz o kvalite kancelárie

Dajte na ústne odporúčanie. Urobte si výber.

Pokiaľ hľadáte niekoho schopného, napr. ako učiteľa angličtiny, elektrikára, autoservis, alebo dobrú reštauráciu, vždy sa určite v prvom rade pýtate na odporúčanie svojich priateľov, nemám pravdu?

V dnešnej on-line dobe to viete urobiť rýchlo a jednoducho, napríklad cez Facebook. Pri hľadaní realitnej kancelárie urobte to isté. Pokiaľ vám vaši priatelia nevedia odporučiť niekoho seriózneho, prejdite si týchto pár bodov a urobte si výber vy. Áno výber – výberové konanie.

Nebojte sa makléra osloviť, ukázať mu vašu nehnuteľnosť a nechať ho spracovať marketingový a predajný plán vrátane rozsahu služieb a cenovej ponuky.

Vyberte si toho najlepšieho realitného makléra, alebo realitnú kanceláriu.

Referencie na sociálnych sieťach – kto ich nemá je podozrivý.

Nezabudnime sa tiež pozrieť, aké referencie, odporúčania a komentáre udelili ľudia realitnej kancelárií, prípadne konkrétnemu maklérovi napr. na Facebooku. Realitný maklér, alebo kancelária nemá oficiálnu stránku na Facebooku? Spozornite! Každý moderný realitný maklér a realitná kancelária musia byť aktívni v 21. storočí na sociálnych sieťach, lebo aj tu sa uskutočňujú obchody.

Referencie na webe – dôkaz namiesto sľubov.

Cieľom každého profesionála je budovať si dobré meno a povedomie, ktoré začne priťahovať nových zákazníkov. Písomné referencie sú ukážkou dobrej minulej práce, každej solídnej realitnej kancelárie nie len v Košiciach. Chcite po vašej realitnej kancelárií, aby vám ukázala referencie jej minulých spokojných zákazníkov. Každá profesionálna realitná kancelária by mala mať uverejnené svoje referencie na svojich webových stránkach, neschovávala by si ich predsa v zásuvke. Veď je to najväčšie aktívum firmy. Prečo by sa s nimi nepochválila? Ak sa s nimi nechváli, tak asi žiadne nemá.

2. História realitnej kancelárie na trhu. Záleží na tom?

Záleží vôbec na tom, ako dlho je realitná kancelária na trhu?

Realitná kancelária, ktorá na trhu pôsobí už desiatky rokov nemusí byť zárukou kvality.

Funguje len zo zotrvačnosti.

Sú úspešné – predávajú. Ale je veľký rozdiel medzi predať a Dobre predať !

Dobre predať pre mňa znamená predať za čo najvyššiu cenu! A predaj za čo najvyššiu cenu nejde dosiahnuť inak než profesionálnym realitným marketingom.

Poďme sa teda pozrieť na kvalitu služieb tej najlepšej realitnej kancelárie.

3. Kvalita a rozsah služieb : Rýchlejší a výnosnejší obchod

Kvalita marketingových služieb – jediná cesta k  predaju za maximálnu cenu.

Väčšina realitných kancelárií marketingu vôbec nerozumie. Z ničoho nič sa tu objavili socíalne siete a niektorým realitným maklérom ušiel vlak. Títo makléri sa nechytili na začiatku a ťažko teraz utekajúci vlak doženú.

Marketing nie je len IN. Marketing je spôsob predaja za čo najvyššiu cenu. Profesionálny realitný marketing je neoddeliteľnou súčasťou našich služieb.  Bez neho u nás v Abramo reality interiéri nehnuteľnosti nepredávame.

Prečo?

Pretože by sme neboli schopný dosiahnuť vysokých výsledkov, ktoré dosahovať chceme. Pretože nás baví a baví aj našich klientov keď im vďaka nim zarobíme viac peňazí.

Čo si pod pojmom profesionálny marketing predstaviť :

  • Poupratovanie, rekonštrukcia, vymaľovanie
  • Homestaging
  • Profesionálne nafotenie nehnuteľnosti
  • Pôdorys, 3D vizualizácia
  • Videoprehliadka
  • Propagácia nehnuteľnosti na sociálnych sieťach
  • Webovej stránke
  • Platená inzercia realitný servery
  • Brožúra nehnuteľnosti
  • Lokálna kampaň v okolí nehnuteľnosti…

Videoprehliadka zdvihne záujem až o 400 % a vďaka profesionálnym fotografiám predáte až o 32 % rýchlejšie.

Kvalita právnych služieb – zodpovednosť pre vašu istotu.

Mnoho ľudí si myslí, že realitné kancelárie používajú všeobecné vzory zmlúv, ktoré vždy len dobre prepíšeme.

Nie je tomu tak.

Vzorové máme len dve zmluvy: Zmluvu o sprostredkovaní a Rezervačnú zmluvu.

Ostatné zmluvy pre nás vždy vyhotoví spolupracujúci advokát. Tá najlepšia realitná kancelária si nerobí právny servis na kolene.

Ba naopak. Najíma si advokátov, ktorí jej pomôžu dosiahnuť kvality služieb na tej najvyššej úrovni a hlavne nesú za každú vyhotovenú zmluvu právnu zodpovednosť.

Bez ľudskosti a príjemnej komunikácie sa predaj zadrháva

Realitná kancelária vás môže zaujať cenou, kvalitou služieb, rozsahom svojho marketingu, ale keď si nedokážete s konkrétnym realitným maklérom dobre pohovoriť, proste si nesadnete ako ľudia vyberte si inú realitnú kanceláriu prípadne makléra.

Myslím to smrteľne vážne.

Viete ako dlho trvá priemerný predaj nehnuteľnosti od prvej úvodnej schôdzky až po posledný telefonát?

Skúste hádať?

2 mesiace? 3 mesiace?

Pokiaľ je vaša nehnuteľnosť zaťažená hypotekárnym úverom a kupujúci bude realizovať nákup prostredníctvom hypotéky – čo je v dnešnej dobe obvyklý obchodný prípad tak celý predaj zoberie 6 -7 mesiacov.

Dokážete byť tak dlho v kontakte s niekým s kým si nerozumiete?

Spolupráca s konkurenčnou realitnou kanceláriou nie je na škodu. Naopak.

Neoddeliteľnou súčasťou služieb každej perfektnej realitnej kancelárie by mala byť vzájomná spolupráca a zdieľanie ponuky a dopytu s konkurenčnými realitnými kanceláriami a realitnými maklérmi.

Bohužiaľ , väčšina realitných kancelárií je v tomto uzavretá a realitné ponuky svojich klientov s ostatnými naprieč trhom nezdieľajú.

Prečo?

Pretože si chcú odtrhnúť z predaja čo najväčšiu províziu a zdieľanie by ju o značnú časť provízie pripravilo. Ak svoje služby prestrelili nízkou províziou nie je sa ani s čím deliť.

V realitnej kancelárií Abramo reality interiéri sme otvorení akejkoľvek spolupráci s akoukoľvek realitnou kanceláriou, alebo maklérom naprieč celým realitným trhom.

5. Cena služieb a provízia. Pozor, čo provízia obsahuje a čo nie.

Cena je po kvalite služieb asi to najdôležitejšie, čo vás bude zaujímať.

Alebo sa mýlim?

Obvyklá provízia realitnej kancelárie v Košiciach sa pohybuje v rozmedzí 3 – 5 % z predaja nehnuteľnosti. Dôležité je pozrieť sa, čo je v provízií zahrnuté.

V Košiciach sa môžete stretnúť s realitnými kanceláriami, ktoré sa vás na prvý pohľad budú snažiť zaujať nízkou províziou, ale nechcite vidieť to prekvapenie, keď zistíte, že ďalšie náklady spojené s predajom nehnuteľnosti budete musieť doplatiť.

  • Inzercia
  • Marketing
  • Platená reklama
  • Videoprehliadka
  • Vyhotovenie kúpnej zmluvy, návrh na vklad atď.

…budete musieť doplatiť

U nás sa Vám to nestane.

Sme transparentná realitná kancelária. Preto našim klientom od začiatku hovoríme, čo je v našej provízií zahrnuté. Jednoducho povedané – všetko. Naša provízia zahrňuje všetky právne a marketingové náklady.

Pokiaľ sa pri výbere realitnej kancelárie budete riadiť týmito odporúčaniami  nemôžete urobiť chybu.